آموختنی های کاربردی در حوزه مدیریت

ارائه کننده مقالات علمی وکاربردی ر حوزه مدیریت

آموختنی های کاربردی در حوزه مدیریت

ارائه کننده مقالات علمی وکاربردی ر حوزه مدیریت

هدف از ایجاد این وبلاگ به اشتراک گذاشتن دانش مدیریتی و تجارب اجرایی تهیه کننده در حوزه مشاوره مدیریت سازمان؛ بازاریابی و فروش؛ تحقیقات بازاریابی؛ اصول و فنون مذاکرات تجاری؛ مدیریت تصمیم گیری ؛ تجارت بین الملل ؛ سیستمهای مدیریت اطلاعات؛ مدیریت تغییر ؛ خلاقیت و نواوری می باشد

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

مدیریت راهبردی

مفهوم مدیریت از دیدگاههای بزرگان

  • دکتر ساموئل : مدیریت هنر تصمیم گیری وتصمیم سازی به موقع است .
  • دکتر فریدمن : مدیریت هنر انجام کار توسط و به همراه دیگران است.

سوال مهم این است :

چرا هنر ؟چون با موجودی بنام انسان ارتباط دارد که مرکزتغییرات درونی و بیرونی است و علی رغم

سیستمهای مدرن بازهم نمی توان با اطمینان نسبت به پیش بینی های دقیق رسید.

مدیریت راهبردی ؟

مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چند گانه است که سازمان را قادر می سازد به هدف های بلند مدت خود دست یابد.

  • فریبرز دخانیان

خصوصیات سازمانهای هوشمند

مدیران هوشمند با کمک مشاوران و متخصصان استعدادیابی و توسعه شغلی ، انسانهای هوشمند را متناسب با شغل مربوطه استخدام می کنند و با سرمایه گذاری روی آنها سازمانهای  هوشمند ایجاد می شودکه دارای خصوصیات و ویژگی های زیر هستند:

  • سازمانهای هوشمند ادراک خویش را از محیط درون و بیرون سازمان مورد ارزیابی واقعی قرارمی دهند و در راستای ارتقای ان برنامه ریزی و اقدام می کنند.
  • سازمانهای هوشمند به حافظه سازمانی اهمیت می دهند و با ثبت و ظبط اطلاعات و طبقه بندی آنها به سمت ارتقای دانایی سازمان خرکت می کنند. آنها برای تبدیل اطلاعات فردی که در ذهن افراد است به حافظه ی سازمانی کمک می کنن
  • سازمانهای هوشمند یادگیری بالایی دارند . آنها آموزش می بینند، آنها برای آموزش سرمایه گذاری می کنندو مهتر آنکه آموزش را به یادگیری و مهارت تبدیل می کنند و در عمل بکار می گیرند.آناها برای آموزش جمعی اهمیت زیادی قائل هستند.
  • سازمانهای هوشمند تبادل اطلاعات را در سطوح مختلف سازمانی جاری می سازند.
  • سازمانهای هوشمند اهل استدلال و منطق هستند. به راختی چیزی را نمی پذیرند و به راحتی موضوع و اصلی علمی را رد نمی کنند.آنها به قواعد تصمیم گیری درست پایبند هستند.آناها با خطرات و تهدیدات برخورد منطقی می کنند.
  • فریبرز دخانیان

اهمیت تعهد سازمانی در موفقیت کسب و کار

 

  • . 1)انسجام و یکپارچگی

با این باور که تعهد وفاداری و احساس تعلق به شر کت از مصادیق تحکیم و یکپارچگی سازمانی است متعهد می شویم که به عنوان یک عضو فعال در پیکره ای واحد و منسجم عمل نموده و همواره در جهت هماهنگی و پیشرفت هرچه بیشتر آن تلاش کنم.چنانچه به فرض بعید در عملکرد یکی از همکاران رفتاری نا مطلوب مشاهده کنیم که به زیان شرکت و مجموعه باشد، وظیفه خود می دانیم به نحوی شایسته در برطرف کردن این نقصیه بکوشیم.

2) رعایت قوانین و مقررات

با این باور که انجام وظایف شغلی و فعالیت های سازمانی و تحقق اهداف عالیه شرکت در گرو رعایت قوانین است،خود را متعهد و ملزم به رعایت قوانین و مقررات و اجرای آنها می دانیم.

3) رفتار منصفانه و قانونمند

کارمندان به تمامی ارزش های سازمانی،همکاران و دیگران احترام گذاشته و پذیرای آن هستند.

ارزش های شخصی مورد انتظار عبارت است از : صداقت و درستی، فرهنگ کار گروهی، خودباوری، آموزش پذیری، حسن سلوک، آراستگی و متانت.

رفتار کارمندان در زندگی خصوصی خودشان به نحوی است که موجبات اعتلاء اعتبار و حسن شهرت شرکت را فراهم نماید.

4) خط مشی اخلاقی شرکت در قبال کارکنان

  • فریبرز دخانیان