شرح وظایف مدیر تولید
تعریف شغل :
مدیر کنترل تولید مستقر در کارخانه مستقیما زیر نظر مدیر کارخانه انجام وظیفه می نماید و مأموریت وی هدایت و ساماندهی کلیه عوامل در جهت تولید به موقع و کیفیت بالا و سفارشات برنامه ریزی شده و هدایت و نظارت بر حسن اجرای کلیه فعالیتهای برنامه ها در جهت تأمین به موقع سفارشات مشتری بر عهده دارد.
اختیارات تماس با :
1. کلیه مدیران هم رده و زیر مجموعه.
2. نماینده مشتری در امور تولید.
3. مدیر کارخانه.
4. مدیر عامل
سلسله مراتب مسئولیت – گزارش دهی و نظارت :
مسئولیت دستورگیری :
مدیر کارخانه.
مسئولیت گزارش دهی :
مدیر کارخانه و سایر مدیر ها بنا به نیاز
شرکت در جلسات و موضوعات :
مطابق لیست جلسات
جانشین :
مسئول شیفت.
وظایف اصلی :
1. هدایت و جهت دهی به کلیه فعالیتهای تولید به منظور تحقق اهداف سازمان.
2. هدایت پرسنل و نیروهای تابعه در جهت تحقق اهداف سازمانی در این واحد.
3. نظارت و هماهنگی به واحدهای تولید جهت دستیابی به برنامه تولید.
4. نظارت و پیگیری گزارش های روزانه تولید و پیگیری عدم تطابق.
5. نهایی سازی و صحه گذاری برآورد منابع زمانی، نیروی انسانی، زمان. موارد مورد نیاز برای تولید محصولات.
6. کنترل چگونگی تنظیم مستندات توسط اپراتورها.
7. رفع عدم انطباق مشاهده شده درممیزی فرآیند.
8. نظارت بر رعایت استانداردهای تولیدی.
9. نظارت به نگهداری و حفاظت از ماشین آلات.
10. هدایت پرسنل و نیروهای تابعه در جهت تحقق اهداف سازمانی در این واحد.
11. نظارت بر روندتولید محصولات جار ی از لحاظ کمی و ارائه برنامه برای کاهش اتلافها و توقفات برنامه ریزی نشده.
12. دریافت نیازهای مشتریان از واحد بازرگانی و تهیه برنامه های ماهانه و هفتگی جهت ارائه به تولید.
13. پیش بینی درخواستها ی مشتریان به طور ادواری و استخراج تخمینی مواد مورد نیاز تولید.
14. صدورلیست مواد مورد نیاز تولید و ارائه آن به امور بازرگانی و پیگیری تأمین به موقع آنها از طریق انبار.
15. برقراری ارتباط صحیح و موثر با مشتر ی جهت اخذ نیازها کمی انها و برنامه ریزی برای برآورده سازی آن در حداقل زمان ممکن.
16. برآورد منابع (مالی، نیروی انسانی، زمان، تجهیزات) مورد نیاز جهت طرح های توسعه شرکت از جمله محصولات جدید.
17. همکاری مهندسی در ارزیابی و امکان سنجی طرح ها و پروژه های جدید.
18. همکاری با واحد فنی مهندسی در پروسه تحقق محصول به خصوص در تدوین فرایندها و استانداردهای تولید.
19. نظارت بر وضعیت تحویل محصولات مطابق با برنامه تحویل.
20. نظارت بر بسته بندی محصول
21. ایجاد آرشیو برای مستندات ونگه داری سوابق اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه
22. انجام کلیه امور در راستای مصالح شرکت
وظایف فرعی :
1. حضور به موقع و نظم و انضباط عمومی.
2. کمک به توسعه وانتقال مهارت ها.
3. همکاری و تعالی سازمانی.
تجهیزات مورد نیاز :
1. کامپیوتر
2. منابع مالی مصوب
3. منابع انسانی مصوب
4. منابع اطلاعاتی.
الزامات عملکردی :
1. نیروی تمام وقت حداقل حضور 44 ساعت عادی.
2. امکان حضور و یا پیگیری مسائل خارج از ساعات اداری.
شرایط فیزیکی و محدودیتهای ارگونومیک :
1. آمادگی در محیط های دفتر و خارج از شرکت.
2. تحمل خستگی حامل از کار ممتد دفتری.
3. شرکت در جلسات متعدد و طولانی.
4. پیگیری مسائل تولید توأم با صبر و حوصله.
شرایط احراز :
1. آشنایی با کامپیوتر ، اینترنت ، نرم افزارهای OFFICE.
2.اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری مستقل. قابلیت رهبری سازماندهی و ایجاد انگیزش قوی و در کارکنان.
3.تسلط کامل بر دانش و اطلاعات به روز تولید.
4.آشنایی با تکنیک های تحلیل آماری.
5.مهارتهای واژه پردازی و نامه نگاری و سخن وری.
6. آشنایی با استانداد صنعت زعفران و ادویه
7.شناخت و بکارگیری سیستم های انگیزش.
- 99/07/20