آموختنی های کاربردی در حوزه مدیریت

ارائه کننده مقالات علمی وکاربردی ر حوزه مدیریت

آموختنی های کاربردی در حوزه مدیریت

ارائه کننده مقالات علمی وکاربردی ر حوزه مدیریت

هدف از ایجاد این وبلاگ به اشتراک گذاشتن دانش مدیریتی و تجارب اجرایی تهیه کننده در حوزه مشاوره مدیریت سازمان؛ بازاریابی و فروش؛ تحقیقات بازاریابی؛ اصول و فنون مذاکرات تجاری؛ مدیریت تصمیم گیری ؛ تجارت بین الملل ؛ سیستمهای مدیریت اطلاعات؛ مدیریت تغییر ؛ خلاقیت و نواوری می باشد

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
  • کارکنان سازمانهای هوشمند ، درک کرده اند که کسب و کارشان نیز مانند زندگی یک سری تصمیم گیری است. انها به تصمصم گیری با کیفیت بالا در سازمان بها می دهند.
  • سازمانهای هوشمند انچه را که موجب هوشمندی سازمان می شود مشخص کرده و تقویت می کنند.انها تلاش دارند تا به فرصت ها پاسخ مناسب دهند و فرصت باب باشند.
  • سازمانهای هوشمند می دانند که همه چیز در حال تغییر است. پس ساختارها و فرایندهای خودشان را نیز برای ارتقاء هوشمندی سازمانی توسعه می دهند.
  • سازمانهای هوشمند می دانند که هوشمندی پیوسته ، لازمه ی مزیت در دنیای رقابتی و پر چالش عصر امروز و آینده است.پس با بینش در حفظ ارتقای ان می کوشند.
  • سازمانهای هوشمند در مقاطع زمانی مشخص استراتژیشان را مورد ارزیابی و بازنگری قرار می دهند.آنها همان اندازه که به برنامه ریزی استراتژیک اهمیت می دهند ، تفکر استراتژیک را نیز به آن می افزایند و بصیرت خودشان را از دنیای رقابتی هر لحظه و مداوم افزایش می دهند.
  • سازمانهای هوشمند ، به صورت مستمر با زیر نظر گرفتن و رصد کردن رقبا ، افزون بر کسب اطلاعات از رفتارهای فعلی رقبا ، می کوشند قابلیت ها و رفتارهای آینده آنها را پیش بینی کرده و سناریوسازی کنند.
  • سازمانهای هوشمند ، تاثیر عملیات جاری خودشان را بر مشتریان و سایر شرکای تجاری نظیر تامین کنندگان و واسطه ها مورد ارزیابی قرار می دهند و در صورت لزوم ان را بازنگری می کنند.
  • سازمانهای هوشمند ، چشم انداز بلندمدت دانرد و تمام کوشش آنها در راستای نزدیک شدن به اینده ی زیبا و ارمانی خودشان است.همچنینی بیانیه ماموریت مناسبی دارند و کارکنان نسبت به آن آگاه و متعهد می سازند.
  •  

    سازمانهای هوشمند ممکن است شرایط زیر راداشته باشند:

    • افراد خوب ( که با یکدیگر به خوبی کار می کنند) در اینجا اهمیت کارگروهی مد نظر است.
    • تکنولوژی خوب ، شاید تکنولوژی هم خیلی عالی و به روز نباشد اما مهم این است که از تکنولوژی موجود چقدر توانسته ایم بهره ی مناسب ببریم.
    • الگوی همکاری ( ۲+۲=۵) اشاره به سینرژی و توان افزایی دارد.

     

    خصوصیات سازمانهای کُند ذهن

    خصوصیات و ویژگی های زیر در سازمان های کند ذهن مشهود است:

    • نادیده گرفتن پیامهای مهم محیطی: آنها نسبت به محیط اطراف خود حساس نیستند.
    • عدم توانایی تشخصی امور مهم از امور کم اهمیت
    • واکنش نامرتبط به بحران : آنها توجه ندارند که استراتژی و تاکتیک های زمان بحران با زمان عادی متفاوت است.
    • عدم توانایی یادگیری از شکست ها
    • نوآوری کُند و آهسته : اساس هر کسب و کار ، بازارایابی و نوآوری است.

     

    سازمانهای کُند ذهن ممکن است شرایط زیر را داشته باشند:

    • افراد با هوش ( که باهمدیگر تبادل نظر ندارند) همچون جزایری جداگانه می باشند در فاصله نزدیک بدون راه به یکدیگر هستند.
    • تکنولوژی بسیار پیشرفته (که پیوستگی آنها با هم ضعیف است) اصل یکپارچگی و نگرش سیستمی در این سازمانها ضعیف است.
    • الگوی تداخل( بصورت ۲+۲=۳) اصطکاک منفی و فرسایش سازمان ، ثمره سازمانهای کند ذهن است.

     

     

     

    • فریبرز دخانیان

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی